29 października 2015

Jak zrobić Halloween'ową dynię

Dynia jest nie odłącznym symbolem Święta Duchów. Nie dość że może tworzyć świetną dekorację, to jednocześnie jest także warzywem bogatym w witaminy i minerały. Wydrążona część dyni doskonale sprawdzi się w kuchni np. w formie placuszków. W tym poście pokażę krok po kroku jak zrobić dekoracyjną dynię na Halloween.

Jak zrobić Halloween'ową dynię


Zaczynamy od zakupu dyni. Ja zdecydowałam się na małą dynię kulinarną za którą zapłaciłam nie całe 2 zł.
Otwór w dyni możemy wyciąć od góry lub od dołu. Ja otwór wycięłam u góry. Nacinamy dynię tak aby jej zbyt nie uszkodzić, wieczko pozostawiamy gdyż po włożeniu do środka świeczki zakryjemy nim otwór. 


 Kolejnym krokiem jest wydrążenie dyni w środku. Ja użyłam do tego łyżki od ekspresu kawowego. Można użyć także zwykłej łyżki stołowej lub do lodów.


Wydrążamy dokładnie dynie dochodząc do samej skórki.
 Z miąższu możesz przygotować placki. Pestki natomiast wypłucz pod wodą w durszlaku, a następnie na papierze do pieczenia piecz w temp 50 stopni około godziny.


Następnie narysuj ręcznie wzór, który będziesz wycinać. 
Możesz posłużyć się także gotowymi wzorami, które wcześniej trzeba wydrukować.
Delikatnie i powoli wycinaj nożem otwory w dyni, zachowując ostrożność aby nie wyjechać nim zbyt daleko.

jak zrobić lampion z dyni


Możesz zakonserwować swoją dynie, aby przedłużyć jej żywot. Metod jest wiele : dynię można włożyć do piekarnika aby resztki miąższu dokładnie wyschły, możesz wysmarować dynię w środku wazeliną lub zraszać jej środek tak by utrzymać w środku wilgoć.
Na koniec wystarczy włożyć do środka świeczkę lub znicz typu LED i gotowe!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz