29 listopada 2015

Jak zrobić choinkę ze sznurka

Wykonanie tej choinki było dla mnie wyzwaniem. I co prawda nie było łatwo, ale udało się ;) Uwielbiam takie naturalne i minimalistyczne akcenty. W tym poście dowiesz się jak krok po kroku zrobić dekoracyjną choinkę ze sznurka.

Jak zrobić choinkę ze sznurka




Rozpoczynamy od złożenia papierowego stożka, na którym owijać będziemy sznurek.


Stożek zabezpieczamy folią spożywczą, woreczkami śniadaniowymi lub innym śliskim materiałem, który bez problemu zsunie się ze stożka. Ja użyłam woreczków śniadaniowych , którymi "obłożyłam" stożek, zabezpieczając je przed przesunięciem się taśmą klejącą.


Są 2 sposoby owijania sznurka na stożku :

- sposób łatwiejszy  -  

zamocz część rozwiniętego sznurka w pojemniczku z klejem, następnie zacznij owijanie go wokół stożka - ta metoda jest prostsza ze względu, iż sznurek od razu przykleja się do modelu i nie zsuwa się - jedyny minus ? - idzie się przy tym zababrać klejem. Zabezpiecz oczywiście wcześniej powierzchnię roboczą.




- sposób trudniejszy - 

początek sznurka przyklej do wierzchołka kawałeczkiem taśmy, a następnie owijaj go na sucho na stożku - początkowo będzie uciekał w różne strony dlatego co jakiś czas warstwę nawiniętego sznurka należy posmarować klejem.  Nakładaj klej na sznurek nie żałując go i rozsmarując najlepiej szerokim pędzlem  -wcześniej klej dobrze jest przełożyć do jakiegoś naczynka - ja użyłam zwykłego lejącego się kleju w przezroczystej tubie, ale możesz użyć też rozrobionego z wodą Vikolu lub kleju magicznego.


Choinkę pozostaw na stożku najlepiej na noc, aż do całkowitego wyschnięcia. Po wyschnięciu zdejmij z papierowego stożka i delikatnie odklej folię. Udekoruj dowolnie choinkę, ja wykorzystałam cekiny i kokardki zrobione z grubszego sznurka. 

Wszystko przyklejałam klejem na gorąco.
Jeszcze tylko dodałam gwiazdkę na czubek choinki i już ! 




Wykonanie takiej choinki jest troszkę pracochłonne, ale efekt jak dla mnie bomba.
A Wam jak się podoba ;) ?

choinka ze sznurka jutowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz